kvällsfunderingar, över cykelhjälmar.

Imorgon bitti ska jag hålla ett tal, i talet ska jag argumentera för att man ska använda cykelhjälm. Jag använder inte cykelhjälm själv, och kommer troligen inte börja med det heller. Vilket kanske är ett dåligt tecken, då det tyder på att mina argument inte äns övertygar mig själv, haha. Men jag har faktiskt börjat tänka på det mer nu, sen jag började med mitt tal, och då undrar jag, varför känns det så självklart att sätta på sig bältet i bilen, men inte alls lika självklart att sätt på sig hjälmen när jag ska cykla. Det är ju egentligen typ samma sak, det är en liten livsförsäkring. Det kanske inte skyddar mot allt, men en hjälm, och ett bilbälte, kan dämpa en skada, som kanske skulle vart mycket värre, om inte hjälmen eller bältet hade vart där. Ja, jag ska fundera vidare. God kväll... :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback