stressad och ångest

Man borde väl kanske lära sig av sina misstag, men inte jag inte. För även fast jag i början av lovet fick magsår på grund av all stress jag hade i slutet på 2an och början av sommarlovet, så fortsätter jag ändå att stressa, eller ja jag har mycket att göra. Men det bara blir ju så, när det är så mycket som man vill göra och så mycket som man kanske inte vill göra men ändå måste göra. Nu när det bara är ungefär en månad kvar på lovet börjar jag vekligen få ångest över matte provet och kemi provet som jag ska göra under den första veckan efter lovet. Under sommarlovet efter 1an så längtade jag tillbaka till skolan, och jag önskar vekligen att jag kände den känslan nu också, men den finns inte där för just nu känns allt bara jobbigt när jag tänker på skolan. Med tanke på det så är det ju possitvt att jag har mycket att göra hela tiden, eftersom jag då kan tänka på annat en stund, men i slutändan så känns det som att jag då bara skjuter upp ångesten till ett senare tillfälle. 
Men nu ska jag sluta deppa och börja packa, för imorgon bär det av till Idas stuga för 3 dagar med förhoppningsvis mycket sol och bad och ingen stress eller ångest.
faster och farmor, under dagens flotte tur i dalälven. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback