vintern

Jag tycker att folk klagar för mycket på kylan och vintern som är påväg. Men det är ju så mycket possitivt som kommer med, och jag tycker att det kompenserar upp för kylan. På vintern kan man åka skidor, och det finns ju nästan inget som är häligare än att sätta på sig skidorna en solig vinterdag och ge sig ut i backen. Sen när man håller på att frysa fingrarna av sig, då går man in i en mysig värmestuga och dricker varm choklad med grädde. En till sak som gör vintern till bra tid är ju såklart julen. Jag älskar jul! Det är den bästa högtiden på året. Att baka pepparkakor och lussebullar med stämmningsfull julmusik i bakgrunden, med lite tända ljus här och där. Sen när man bakat färdigt kan man sitta och kolla på gammla avsnitt av sunes jul och dricka julmust, hehe. 
Jag gillar i och försig inte att det blir mörkt så tidigt på eftermiddan/kvällen. Men det kan också vara mysigt vissa dagar. 
Vintern har sina fördelar och nackdelar. vet inte riktigt vart jag ville komma med det här, förutom att jag tycker om vintern.. typ. 
hejsvejs. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback